Kursus med elektronisk kursusmateriale
I fredags holdt jeg kursus hos Stof og Sy i Skanderborg i Pfaff og Husqvarna Vikings quilt binder. Kurset i sig selv var godt – ikke mindst på grund af mine skønne kursister 😃 men det, der var bemærkelsesværdigt, var … Læs mere
Intet er så skidt, at det ikke er godt for noget…
For et par uger siden tikkede denne forespørgsel ind på min Messenger efterfulgt af dette billede og som Rita sagde, så vidste de, at jeg ville sige ja, når jeg så farverne 💜😜😆 Og ja, jeg sagde “ja”, men ville … Læs mere
Udenfor min comfortzone
Selvom jeg strikker meget, er det faktisk ikke så meget, der er til mig selv – og når det er til mig selv er det som regel i en eller anden variant af grundfarven 💜😜 På Fanø blev jeg dog … Læs mere
Gang i quiltemaskinen igen
Efter en lang periode med messeforberedelse til Kreative Dage (det skal jeg nok vende tilbage til inden for de nærmeste dage), har jeg endelig fået tid til at starte quiltemaskinen igen 😃 I dag har jeg denne smuksak på rammen. … Læs mere
Min nye “fredagstrøje”
Gennem flere år, har “fredagspigerne” hos Stof og Sy haft ens “fredagstrøjer”, eller ens i den forstand, at vi har haft trøjer i samme tema. Dette efterår og vinter, har vi valgt at strikke “Helvellyn” i Rowans Valley Tweed af … Læs mere
Jeg tror lige jeg blev lidt forelsket i går
Altså nu er det ikke fordi Steen skal skiftes ud 😜 men da jeg var til SVP forhandlermøde i går, blev jeg altså lidt småforelsket i de nye overlockere fra Pfaff og Husqvarna Viking 😀 På begge maskiner trådes gribertrådene … Læs mere
Sommetider er det godt at blive provokeret lidt
Sidste år begyndte jeg på en jakke efter mønster af Sidsel Høivik. Det gik supergodt med at få den strikket, men jeg ville have den foeret og efter at have foeret ryg og forstykker, gik processen i stå – lige … Læs mere
Lykken er……
at hjembringe det lækreste strikkekit i de skønneste farver lykken er også at se arbejdet skride frem – og matche negllakken 😜 og at nyde strikkeprocessen på teressen med hyldeblomstdrik i glasset og en god podcast på computeren Og når … Læs mere
En skøn sommerferie er ved at være til ende
Jeg har ikke rigtig holdt desideret sommerferie siden jeg blev selvstændig, men jeg prøver at holde fri, når Steen har ferie, så vi kan “gøre noget” sammen. Der har gennem årene været mange forskellige ting på sommerprogrammet. I år stod … Læs mere